10 januari 2018

Kategori: Nyheter
10 januari 2018,
 Off

Viktig information kring IOS 11

Som vi tidigare skrivit har det uppstått problem med den nya uppdateringen IOS 11 och IOS 11.1-11.2. Felsökning av problemet pågår fortfarande men i väntan på en permanent lösning kommer här tips på hur du tillfälligt kan lösa problemet.

Bakgrund till problemet
Ett felmeddelande visas när man för tredje gången på kort tid loggar in på Mina sidor och försöker man igen fungerar det inte. Om du under samma webbsession signerar en tredje tidrapport eller formulär låser sig sidan och du kan inte skicka iväg tidrapporten/formuläret.

Hur du löser problemet
Det allra bästa är att byta webbläsare till Chrome. Du laddar ner appen gratis från app store. Vill du fortsätta att använda Safari kan man lösa problemet genom att rensa historik och webbplatsdata.
Gå in på Inställningar. Sök fram Safari, tryck på pilen och scrolla ner till Rensa historik och webbplatsdata. Tryck på Rensa och pröva sedan att logga in på nytt.

Ett annan bra lösning är att istället logga in på en dator. Du kan signera med ditt mobila BankID men använd webbläsaren Chrome.

En annan lösning är att använda private surfing men denna lösning är mindre bra då övriga funktioner på Mina sidor kan vara begränsade.

Comments are closed.