Driftinformation
Publicerat 26 oktober 2022
Under perioden 22-27 november 2022 kommer vÄrt nuvarande system att stÀnga och vi kommer dÀrför inte kunna handlÀgga ditt Àrende. Det gör att vi bara kan se uppgifter som kommit in innan stÀngning. Vi kommer inte heller kunna ta nÄgra beslut i Àrenden. Vi kan bara svara pÄ generella frÄgor under denna tid.
Behöver du skicka uppgifter till oss
Har du uppgifter som du behöver skicka in till oss ber vi dig vÀnta tills Mina sidor har öppnat igen. Om du skickar dokument via posten kommer vi att kunna hantera dessa först nÀr Mina sidor öppnat igen. TÀnk pÄ att det alltid gÄr fortare att ladda upp dina dokument och handlingar via Mina sidor, vi ber dig dÀrför gÀrna att vÀnta tills Mina sidor har öppnat igen 28 november.
Har du blivit arbetslös och ska söka ersÀttning
Börja alltid med att anmÀla dig pÄ Arbetsförmedlingen pÄ din första arbetslösa dag. Det Àr det absolut viktigaste och du gör det hÀr via Arbetsförmedlingens hemsida. Du kan dÀrefter vÀnta med att skicka in din ansökan om ersÀttning till oss tills Mina sidor har öppnat igen. Du kommer fortfarande att kunna söka ersÀttning frÄn den dagen du blev arbetslös och anmÀlde dig pÄ Arbetsförmedlingen.
Extra tid för dig med uppgifter pÄ att göra listan
Har du uppgifter pÄ din att göra lista nÀr Mina sidor stÀnger kommer du att fÄ 7 dagar extra pÄ dig att lÀmna in uppgifterna.
Vi kommer att ha begrÀnsade telefontider
För att ingen ska behöva vÀnta extra lÀnge pÄ utbetalning kommer vi att prioritera Àrenden och vi kommer dÀrför att ha begrÀnsade telefontider under den första tiden i det nya systemet. Mellan veckorna 48-50 kommer vi endast ha öppet pÄ telefon pÄ torsdagar och fredagar mellan klockan 9-11. TÀnk dock pÄ att du alltid kan stÀlla dina frÄgor pÄ Mina sidor.
HÄll dig uppdaterad pÄ vÄr hemsida
PÄ vÄr hemsida ser du alltid aktuell information. HÄll dÀrför utkik via vÄr hemsida.