Teknik
Publicerat 10 januari 2018
Som vi tidigare skrivit har det uppstÄtt problem med den nya uppdateringen IOS 11 och IOS 11.1-11.2. Felsökning av problemet pÄgÄr fortfarande men i vÀntan pÄ en permanent lösning kommer hÀr tips pÄ hur du tillfÀlligt kan lösa problemet.
Bakgrund till problemet
Ett felmeddelande visas nÀr man för tredje gÄngen pÄ kort tid loggar in pÄ Mina sidor och försöker man igen fungerar det inte. Om du under samma webbsession signerar en tredje tidrapport eller formulÀr lÄser sig sidan och du kan inte skicka ivÀg tidrapporten/formulÀret.
Hur du löser problemet
Det allra bÀsta Àr att byta webblÀsare till Chrome. Du laddar ner appen gratis frÄn app store. Vill du fortsÀtta att anvÀnda Safari kan man lösa problemet genom att rensa historik och webbplatsdata. GÄ in pÄ InstÀllningar. Sök fram Safari, tryck pÄ pilen och scrolla ner till Rensa historik och webbplatsdata. Tryck pÄ Rensa och pröva sedan att logga in pÄ nytt.
Logga in pÄ dator men undvik private surfing
Ett annan bra lösning Àr att istÀllet logga in pÄ en dator. Du kan signera med ditt mobila BankID men anvÀnd webblÀsaren Chrome. En annan lösning Àr att anvÀnda private surfing men denna lösning Àr mindre bra dÄ övriga funktioner pÄ Mina sidor kan vara begrÀnsade.